maanantai 25. huhtikuuta 2016

Kuinka monta? Kuinka paljon?

Tiedätkö Sinä, hyvä lukija, paljonko olet käyttänyt rahaa nukkisharrastukseesi?

Liityin Facebookin Nukkekotikirppis-ryhmään kesällä 2012.

Olen ostanut nukketaloihini tavaroita nettikaupoistakin, mutta varmaan useimmat kaupat olen tehnyt FB nukkekotikirppiksellä ja minikirppiksellä.

Aloin elokuussa 2012 pitämään kirjaa kaikista nukketaloihin tekemistäni ostoksista. Tein Excel-taulukon, johon kirjaan myyjän tiedot, tavaran, postikulut ja liitän oheen myös kuvan ostamastani tuotteesta. Kirjaan ylös myös koska maksoin ja koska sain tavaran. 

Tähän mennessä on kertynyt 295 ostokertaa. 
Keskimäärin kukin ostokerta on ollut noin 24 euroa.

(Taulukossani ei ole tietoja ostoista ajalta 2003-2011)

Tiedätkö Sinä, paljonko rahaa olet sijoittanut nukketaloharrastukseesi?
Yllätyitkö summasta?

Tiinan sanoilla:  Tää on harrastus, joka tuo rahassa
mittaamatonta iloa. :-)




3 kommenttia:

Sirkka Ulkuniemi kirjoitti...

Eipä ole tullut pidettyä mitään kirjaa, mutta ostokseni ovat olleet hyvin maltillisia ja olen pääasiassa ostanut materiaaleja, koska tekeminen on se minun juttuni. Nukkekotiharrastuksesta on tullut minulle niin rakas harrastus, että olen valmis tekemään pieniä sijoituksia jatkossakin.

Tiina kirjoitti...

Hienoa, että ole jaksanut kirjata ostoksia. Minä en jaksaisi eli en ole kirjannut. Kun muistelee vaikka ihan vuoden aikaisia hankintoja, niistäkin tulee jo aikamoinen summa. Ja siihen saa jäädäkin menojen ajattelu. Tää on harrastus, joka tuo rahassa mittaamatonta iloa. :-)

Millimari kirjoitti...

Harrastuksen alussa yli 10 v. sitten tuli ostettua enemmän yksinkertaisesti siksi, kun ei ollut vielä mitään. Nykyään ostan hyvin maltillisesti enkä kaikkea tarvitsemaani saakaan valmiina tai jos niitä löytyy, esim. Art Deco -tyylin tavaroita, ne ovat usein ulkomaisten ammattilaiskäsityöläisten valmistamia ja hieman liian kalliita omaan budjettiini. Kirjaa en ole pitänyt siitä, paljonko rahaa on kulunut harrastukseen - kaikki harrastukset maksavat, toiset enemmän, toiset vähemmän.